Grethe Svensson, GF Hoppets grundare

1961 startade Grethe Svensson gymnastikföreningen i Gantofta. Grethe var aktiv i föreningen till och med våren 2023. Allt började i en småskola i Gantofta och där deltagarna hade stort jobb med att flytta bänkar varje gång det var dags för gymnastik. De levde på hoppet att de skulle bygga en skola med gymnastiksal i byn. Därav namnet Gymnastikföreningen Hoppet.
År 1966 byggdes en skola med gymnastiksal och där höll föreningen till fram tills hallen byggdes om till skolsalar 2022. Idag leder föreningen pass i  Gantoftahallen och Bårslövskolans idrottshall, men även på utegymmet i Gantofta.

STYRELSEN

ORDFÖRANDE: Stephanie Stafilidou Ellingsen
KASSÖR: Melinda Brogren
SEKRETERARE: Janni Borg
LEDAMÖTER: Ellinor Håkansson, Karin Jönsson & Jeanette Larsson
VALBEREDNING: Karin Grolander & Martina Utbult

© 2021 skapad av Stephanie Stafilidou Ellingsen.
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång